Pobunjenik


Pobunjenik je onaj koji odbija podaničku pokornost,  pruža otpor i protivi se kontroli i nekoj tradiciji. Pobunjenik je onaj koji učestvuje u organizacijama koje se bore protiv lošeg sistema.

Ja sam pobunjenik!

Isus je bio pobunjenik, begunac, čovek iznad zakona, posvećen rušenju tadašnjih zakona, tadašnjeg sistema, ali nikad nepravičan. Živeo je po sopstvenim pravilima, koje tadašnja kultura nije dopuštala. Zbog toga  je  sistem morao da ga uništi. Znate i sami kako je završio. Razapet. Tako oni to rade, svako ko se protivi sistemu, treba biti zgažen. Oni ne vole drugačije, ne znaju drugačije. Svi su isti, rade iste stvari imaju iste navike i uvek su isti. Samo se pravila povremeno promene, ali nikada na bolje. Na primer, danas je u modi da budeš  istetoviran, stavljaš pirsinge i silikone, da pušiš i piješ, drogiraš, da se provodis samo subotom.

E, pa… ako je to vrhunac života u današnjem sistemu, JA  sam protiv toga!

Sa obzirom na način života koji vodim, ja sam koliko toliko izvan sistema. Radije ću ostati bez para, nego za neku siću da se prodam sistemu. A i plašim se toga, da i meni pare ne budu sve u životu, da se ne materijalizujem, da ne postanem toliko duhovno bedan.

Ostaću pobunjenik sve dok ne izmenite vaše loše navike. To je ono za šta živim. To je brdo na kojem ja gorim. Nema divljenja meni, za to je zaslužan prvi pobunjenik koji je šetao zemljom. Isus. Pobunjenika mozes voleti (Isus – ušenici) ili napustiti ga za siću (Juda), ali nikako biti sa njim, a ne boriti se protiv sistema. Ja sam pobunjenik, vi znate, takvi umiru na ulici, zato što odbijaju da jedu „kraljevsko meso“. Isus je izbegavao tadašnju kulturu, jeo je sa  grešnicima, dok ih je učio o boljem životu. Nikada se nije oženio, bio je beskućnik i usamljen, ali ja neću tako, bicu oženjen, al’ ženu neću varati zato što je i to danas moda.

Želim da vidim bolje dane, bolje ljude, zdraviji sistem. Sve to tad biću REBEL !

4 mišljenja na „Pobunjenik

  1. Provod samo subotom nije baš moda, nego spolja nametnuto ograničenje. S obzirom da se danas pod provodom podrazumeva pijančenje cele noći, teško da je moguće biti zaposlen i „provoditi“ se svake večeri. Kako da se uopšte pojaviš na poslu, a kamo li da funkcionišeš.

    Ipak mislim da se situacija popravlja. Sada su svi svesni opasnosti koje pušenje donosi i mislim da je manje pušača nego u generaciji naših roditelja. A i čini mi se da su najgori alkoholičari ljudi blizu srednjih godina. Možda je to samo zato što je potrebno vreme da te alkohol skroz upropasti. Tetoviranje je naravno bilo mnogo manje popularno pre 20 godina i stvarno mi nije jasno otkud ta moda i šta ti ljudi misle. Mnogi će se gorko kajati i skupo plaćati uklanjanje tetovaža.

    Mislim da grešiš što si ogorčen zbog tuđih poroka. Najbolje što možeš da uradiš je da se trudiš da vodiš zdrav, srećan i zadovoljan život. To je samo po sebi divno, a možda nekoga i naučiš svojim primerom. Optuživanje i grdnje ne pomažu.

    • Ja se samo trudim da ljudima oko sebe otvorim oci ,da sto pre ukapiraju,da zive u losem sistemu.
      Da je zivot mnogo vise od ovog sto dobijamo u vreme surovog kapitalizam.
      Potrebne su nama velike promene.

      • Sistem u kome živimo se teško može nazvati kapitalizmom. Kapitalizam je sistem privatnog vlasništva, a kod nas, kao i u svim zapadnim demokratijama država troši 40-60% društvenog proizvoda. Država nije privatno vlasništvo, tako da je ovo neka čudna i loša mešavina – državni kapitalizam.

        Možeš tvrditi da je kapitalizam surov, ali nikako ne možeš tvrditi da podržava poroke. U XIX veku su imali liberalni kapitalizam, mnogo čistiji oblik kapitalizma, država je bila 10% BDP-a, porezi su bili mali i tada je vladao veoma puritanski moral. U Rusiji je najviše alkoholičara, a to je zemlja u kojoj je najduže vladao komunizam i sve osim ličnih predmeta je bilo u državnom vlasništvu.

        Poroci su štetni po zdravlje i novčanik, i u kapitalizmu mnogo pre osetiš njihove posledice. Moraš da plaćaš svog lekara, a ako se pojaviš pijan na poslu odmah dobiješ otkaz. U državnoj ili društvenoj firmi niko nije vlasnik, pa se ljudi mnogo više provlače sa takvim ponašanjem.

        I država je jako surova, ko odbije da plati porez ide u zatvor, a da ne pominjem koliko su svojih građana poubijale komunističke države.

Postavi komentar